Sterren op het doek
Hanneke Groenteman spreekt met Jenny Arean in het theater In haar natuurlijke omgeving van het theater zit Jenny Arean model voor de drie kunstenaars. In het gesprek met Hanneke blikt Jenny terug op haar carrière op het podium. Wat heeft het jonge meisje van 15 in ruim 50 jaar geleerd van het podium? En wat voor invloed heeft zo’n leven op het podium op het bijzondere liefdesleven van Jenny Arean?

Kunstenaar Krijn van Driel is blij als een kind met een model als Jenny Arean en gaat gelijk aan de slag. Ook Bo de Jong start meteen met grote lijnen aan het portret. Maar Helene Terlien richt zich vooral op de sprekende ogen van Jenny.

De uitzending kan worden teruggekeken op de website van omroep Max.

Helene Terlien

Jenny Arean door Helene Terlien (Foto Roy Beusker) Vierkant
Formaat: 100 x100
Techniek: Olieverf

Helene laat zich inspireren door mens en dier. Haar werken bevatten dan ook met grote regelmaat beide wezens, waardoor haar werk een extra laag krijgt en naar het magisch realisme neigt. Helene heeft ook een aparte werkwijze. Nadat ze haar portret in grote lijnen heeft opgezet gaat ze verder op de grond. Op haar knieën krijgt haar portret steeds meer vorm.

Jenny Arean kiest uiteindelijk het portret van Helene Terlien.

Bo de Jong

Jenny Arean door Bo de Jong (Foto Roy Beusker) Liggend
Formaat: 120 x 100
Techniek: Acryl

De portretten van Bo lijken zo uit het echte leven geslopen te zijn. Dagelijkse taferelen zijn wat Bo boeit. In elk schilderij verbeeldt ze haar gevoeligheid ten opzichte van haar omgeving. Haar portretten zijn kleurrijk en vrolijk van aard. Lukt het Bo om Jenny in een dagelijks tafereel neer te zetten?

Krijn van Driel

Jenny Arean door Krijn van Driel (Foto Roy Beusker) Staand
Formaat: 90 x 60
Techniek: Acryl

Krijn van Driel gaat na zijn studie aan de kunstacademie in Rotterdam aan de slag als schilder, tekenaar en graficus. Daarnaast is Krijn ook nog actief als musicus, componist en arrangeur. Bij het schilderen bestudeert hij eerst zijn model van verschillende kanten voordat hij deze daadwerkelijk in acryl op het doek aanbrengt.